Weg om de Oost 10, Hoogeveen     0528 217 300

E30 M3**ORIGINEEL NL** 4e Eigenaar + NAP**GEREST.

€ 74.950 Marge

Er worden cookies gebruikt voor deze content. Wijzig uw cookie voorkeuren om deze content te bekijken.

Voorkeuren

Specificaties

Technische specificaties

Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 4
Cilinder inhoud 2.303 cc
Gewicht 1.225 kg

BTW / Marge regeling

De BTW is niet aftrekbaar voor ondernemers.

Algemene specificaties

Brandstof Benzine
Bouwjaar 1988
Datum deel 1 26-02-1988
Laatste tenaamstelling 04-01-2011
Kilometerstand 175.501 km
Kleur wit (Alpin Weis)
Kenteken SZ23DZ

Prestaties

Vermogen PK 194 PK
Vermogen KW 143 KW
Topsnelheid 230 KM/H
Gemiddeld verbruik 8.8 l/100km
Verbruik stad l/100km
Verbruik snelweg l/100km
Maximaal trekgewicht kg

Opmerkingen

Kijk voor meer foto's & complete omschrijving op:

https://www.jhlautomotive.nl/auto/bmw-3-serie-e30-m3origineel-nl-4e-eigenaar-napgerest/ 


Te koop aangeboden: Origineel Nederlands geleverd, compleet gerestaureerde BMW e30 M3 afkomstig van 4e eigenaar, met kloppend NAP.

Kenteken: SZ-23-DZ
Chassisnr: WBSK010200843381
Prod.type: 1
Plant: München
Colour: ALPINWEISS
Colour type: Uni
Upholstery: Azit (hahnentritt) code 146
Engine type: S14 B23 non Kat.
Engine No: 60564012
Gearbox No: 0843381 AEZ

Order options No. Description:

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT
415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
423 FLOOR MATS, VELOUR
551 ON-BOARD COMPUTER
675 BMW SOUND SYSTEM
681 DACHANTENNE




Deze BMW e30 M3 is op 24-11- 1986 van de band gerold en München, en gelost op 01-12-1986 in Hilversum. En daarmee een van de eerste generatie oer M3’s op Nederlandse bodem.
Niemand had toen kunnen voorspellen wat de M3 lettercombinatie te weeg zou brengen.
Dé auto die BMW M naam en faam heeft gegeven.

 “The legend was born’’

Na de periode van 12-1986 tot en met 02-1988 bij BMW dealer Hans Koster te Hilversum in de showroom te hebben gestaan is de M3 aangeschaft door een dame uit diezelfde plaats. De dame in kwestie had een erfenis ontvangen, waarmee ze de M3 heeft aangeschaft. Ze reed op 26-02-1988 de showroom uit.

Op 17-11-1989 ging de M3 naar de tweede eigenaar met 23500 km op de klok. Een ondernemer met een transport bedrijf.
Een van zijn chauffeurs, een BMW liefhebber in hart en nieren was zeer gecharmeerd van de boodschappenauto van de bazin. Toen deze vrij kwam heeft hij dan ook alles op alles gezet de BMW te kunnen bemachtigen. Dit is uiteindelijk gelukt op 16-06-1992 met destijds 57000 km op de klok. De laatste foto (www.jhlautomotive.nl) is een afbeelding van de M3 in die tijd. Hij had een zeer unieke uitstraling door z’n witte Alpina velgen en de M kleuren op de flanken.

De liefhebber uit Woerden zette de het grootste deel van de kilometers op de M3. Doch kosten nog moeite gespaard de BMW in topconditie te houden. Dit is te zien aan de vele facturen en bonnen welke hij netjes in een map bewaarde. Hieruit is op te maken dat zowel de motor als de versnellingsbak een complete revisie hebben ondergaan. De bak bij 120.000 km in 1997, en de motor bij 130.000 km in 1998.

Helaas voor de M3 stond hij de laatste jaren meer onder een kleed dan dat hij op de weg te zien was. Daarom besloot de beroeps chauffeur na ruim 18 jaar plezier te hebben gehad, de M3 van de hand te doen. De M3 werd aangeschaft door de huidige eigenaar op 04-01-2011 met 173000 km op de teller.
Destijds werkzaam bij de BMW dealer in Hoogeveen besloot hij de M3 compleet te restaureren. De motor en bak waren in prima staat, echter de carrosserie vertoonde door de jaren wat gebruikers sporen en hier en daar lichte roesplekjes.

De M3 is in 2011 helemaal gestript, de carrosserie gestraald, compleet van binnen en buiten opnieuw gespoten in de originele kleur Alpin Weiss, en in 2012 weer helemaal opnieuw opgebouwd. Dit gebeurde bij de BMW dealer in Hoogeveen met gebruik van vele nieuwe originele delen zoals:

•Motorkap
•Beide voor schermen
•Compleet achter paneel
•Metalen gedeelte van het schuif / kantel-dak
•Voorpaneel
•Koplampen
•Mistlampen
•Logo’s rondom
•Raamrubbers
•Antenne
•Gril
•Nieren
•Hoofd koppeling cilinder
•Remleidingen
•Brandstofslangen
•Kabelboom
•Isolatie mat schutbord
•Enz.

Alle rekeningen (Oolbekkink / Dusseldorp) zijn ter inzage.
Na restauratie is er een kleine 2500 kilometer bij gekomen. Heeft in deze kilometers geen druppel regen of nat wegdek gezien. Verkeerd dan ook in absolute nieuwstaat.
Onderhoud boekje, boordliteratuur, originele gereedschap set, krik en andere gereedschappen zijn allen compleet en aanwezig.

Verder heeft de S14 heeft een kleine upgrade ondergaan.
Hij is voorzien van Schrik nokkenassen, en speciaal geprogrammeerde bijbehorende software. Hierbij is ook het toerengebied verhoogd. Deze upgrade heeft het vermogen van 194PK naar ongeveer 250PK gebracht. Hier is een officiële dyno uitdraai van met grafieken (Moritz Tuning Amsterdam).
De extra PK’s is een mooie bijkomstigheid, wat de upgrade echt de moeite waard maakt is hoe mooi de legendarische door Paul Rosche ontwikkelde 4-cillinder 16 klepper loopt. Bij stationair heerlijk rauw en onregelmatig, maar tegen de toeren begrenzer aan enorm vel en levendig.
Omdat de motor met deze upgrade hetzelfde vermogen levert als de E30 M3 EVO, is bij de revisie besloten de S14 dezelfde kleppendeksel en airbox met de beroemde M striping te geven.
De originele nokkenassen zijn bewaard gebleven en worden meegeleverd. De motor en bak zijn ‘’ matching numbers’’.

Er is tot op de dag van vandaag volgens vele liefhebbers geen beter sturende auto gemaakt dan de BMW e30 M3. De rijbeleving is puur, uniek, en zonder enige vorm hyper elektronische hulpmiddelen. Hij brengt je met een draai van de sleutel terug naar de hardcore jaren negentig.
De e30 M3 heeft een rijke geschiedenis en de meeste overwinningen in de DTM ooit op z’n naam staan (1.500+). Met een productie aantal van slechts 8.661 van de oer M3 is het een steeds zeldzamer wordende auto, welke alleen nog maar in waarde zal stijgen.

Vraag bij Max Lease uw financiering aan:

Offerte aanvragen

Heeft u een auto in te ruilen?

Vul hier de gegevens van de in te ruilen auto in

wat klanten zeggen